Yigirma Sakkizinchi Lam`aning
Yigirma Sakkizinchi Nuqtasi
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
لاَ يَسَّمَّعُونَ اِلَى اْلَمَلاِ اْلاَعْلَى وَيُقْذَفُونَ مِنْ كُلِّ جَانِبٍ ۞
دُحُورًا وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ ۞
اِلاَّ مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَاَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ
وَلَقَدْ زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِمَصَابِيحَ وَجَعَلْنَاهَا رُجُومًا لِلشَّيَاطِينِ
kabi oyatlarning muhim bir nuqtasi, ahli zalolatning bir tanqidi munosabati ila bayon etiladi. Shundayki:
Jin va shaytonlarning josuslari, samovot xabarlarini quloq o’g’riligi qilib, g’aybiy xabarlarni keltirib, qohinlar va moddiyunlar va ba`zi spiritizmachilar kabi, g’aybdan xabar berishlarini, nuzuli vahiyning boshlanishida vahiyga shubha keltirmaslik uchun ularning u doimiy josusligi, u zamon yanada ziyoda yulduz parchalariyla toshbo’ron va man etilganiga doir bo’lgan mazkur oyatlar munosabati ila g’oyat muhim uch boshli bir savolga muxtasar bir javobdir.
Savol: Shu kabi oyatlardan tushuniladiki, juz`iy va ba`zan shaxsiy bir hodisayi g’aybiyani ham olmoq uchun, g’oyat uzoq bir masofa bo’lgan samovot mamlakatiga josus shaytonlarning suqulishlari va juda keng mamlakatning har tomonida u juz`iy hodisaning baxsi borday; qaysi shayton bo’lsa. qaysi yerga suqulsa, yarim-yamaloq u xabarni eshitadi, keltiradi deya bir ma`noni aql va hikmat qabul etmaydi. Ham nassi oyatla, samovotning ustida bo’lgan Jannatning mevalarini ba`zi ahli risolat va ahli karomat, yaqin bir yerdan olayotganday olar ekanlar. Ba`zan yaqindan Jannatni tomosha qilarkanlar, deya nihoyat uzoqlik nihoyat yaqinlik ichida bir masaladirki, bu asrning aqlga sig’mas? Ham juz`iy bir shaxsning bir ahvoli; kulliy va keng bo’lgan samovot mamlakatidagi Malaklar olamining madori baxsi bo’lishi, g’oyat hakimona bo’lgan koinot idorasining hikmatiga muvofiq kelmaydi? Holbuki bu uch masala ham Haqoiqi Islomiyadan sanaladi?
Türkçe
English
العربية
Pyccĸий
français
Deutsch
Español
italiano
中文
日本語
Қазақ
Кыргыз
azərbaycan
Türkmence
فارسى